دانلود بازی Dying Light 2 Stay Human دایینگ لایت 2
دانلود دایینگ لایت 2 انسان بمان دانلود Dying Light 2 Stay Human دانلود بازی کامپیوتر
Dying Light 2 Stay Human Ultimate Edition v1.21.0 (06.02.2025) – ElAmigos / FitGirl
آپدیت بازی به ورژن v1.21.1 (19.02.2025) نسخه ElAmigos اضافه شد
بازی Control کنترل یک بازی اکشن و ماجراجویی است که در سال ۲۰۱۹ توسط Remedy Entertainment توسعه یافت و توسط 505 Games منتشر شد. این بازی در آگوست ۲۰۱۹ برای پلتفرمهای پلی استیشن ۴، PC کامپیوتر و ایکس باکس وان عرضه شد و در فوریه ۲۰۲۱ نسخههای بهینهشده برای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری اکس/اس منتشر گردید. نسخههای مبتنی بر ابر برای نینتندو سوئیچ و آمازون لونا در اکتبر ۲۰۲۰ عرضه شدند و پس از آن، نسخه استادیا در ژوئیه ۲۰۲۱ و نسخه مکاواس در مارس ۲۰۲۵ راهاندازی شدند. همچنین دو بسته الحاقی (DLC) پولی برای این بازی منتشر شده است. داستان بازی Control حول محور سازمان فدرال کنترل (FBC) میچرخد؛ یک آژانس مخفی دولتی در آمریکا که وظیفه مهار و مطالعه پدیدههای فراطبیعی نقضکننده قوانین واقعیت را بر عهده دارد. بازیکن در نقش جسی فادن (با صداپیشگی کورتنی هوپ)، مدیر جدید این سازمان، درون قدیمیترین خانه—مقر فراطبیعی FBC—به کاوش میپردازد و با استفاده از تواناییهای فوقالعاده، با دشمنی مرگبار به نام هیس مقابله میکند که واقعیت را تسخیر و آلوده کرده است. بازیکن با یافتن اشیای قدرتمند—اشیای معمولی مانند تلفن دیسکی یا فلاپیدیسک که با انرژیهای ابعاد دیگر آمیخته شدهاند—تواناییهای جدیدی کسب میکند. علاوه بر کورتنی هوپ، بازیگرانی مانند جیمز مککافری، متیو پورتا و مارتی سوسالو در نقشآفرینی و فیلمهای لایو-اکشن بازی حضور دارند. گروه Poets of the Fall نیز بخشی از موسیقی بازی را تأمین کردهاند. بازی Control از داستانهای فراطبیعی پروژه SCP—یک مجموعه داستاننویسی مشارکتی اینترنتی—و ژانر عجیبگرایی نو الهام گرفته است. طراحی محیط قدیمیترین خانه به سبک بروتالیسم انجام شده که در بسیاری از ساختمانهای دولتی دوران جنگ سرد رایج بود. این طراحی بستری برای نمایش سیستمهای تخریب محیطی بازی فراهم میکند. بازی شامل ارجاعات متعددی به آلن ویک، عنوان قبلی رمدی با درونمایههای مشابه است و محتوای الحاقی AWE، نقطه اتصال این دو مجموعه محسوب میشود که بخشی از جهان مشترک رمدی را تشکیل میدهد. کنترل یکی از نخستین بازیهایی بود که از فناوری رِیترِیسینگ (Ray Tracing) در سختافزار کارتهای گرافیک جدید بهره برد. پس از انتشار، کنترل با نقدهای عموماً مثبت روبرو شد و توسط چندین نشریه معتبر به عنوان یکی از بهترین بازیهای سال ۲۰۱۹ انتخاب گردید. این بازی نامزد جوایز متعددی شد و در بخشهای طراحی و هنری چندین جایزه کسب کرد. تا نوامبر ۲۰۲۴، بیش از ۴.۵ میلیون نسخه از آن به فروش رسید. دنباله این بازی با عنوان Control 2 در ژوئن ۲۰۲۱ اعلام شد و یک اسپینآف سهنفره با سبک تیراندازی اولشخص به نام FBC: Firebreak نیز برای انتشار در سال ۲۰۲۵ برنامهریزی شده است.
گیم پلی Control Ultimate Edition
بازی Control از دیدگاه سوم شخص انجام میشود. داستان بازی در قدیمیترین خانه (Oldest House) – یک آسمانخراش بروتالیست بدون ویژگیهای متمایز در نیویورک – جریان دارد که مقر سازمان خیالی دفتر فدرال کنترل (FBC) محسوب میشود. این سازمان به مطالعه رویدادهای جهان تغییریافته (AWE) و جمعآوری اشیای قدرتمند ناشی از این رویدادها میپردازد. خودِ قدیمیترین خانه که یک مکان قدرتمند است، فضای داخلی بسیار وسیعتری نسبت به نمای بیرونی دارد؛ یک قلمرو فراطبیعی عظیم و دائماً در حال تغییر که قوانین فضا-زمان را نقض میکند. در آغاز بازی، موجودی به نام هیس در تلاش است از طریق یک مانع بعدی وارد این واقعیت شود و بخشهای زیادی از قدیمیترین خانه را تصرف کرده، معماری آن را مطابق نیازهای خود تغییر داده و بسیاری از کارکنان FBC را به خدمت گرفته است تا برایش بجنگند. بازیکن نقش جسی فادن را بر عهده میگیرد که برای یافتن پاسخهایی درباره برادرش پس از یک رویداد AWE قبلی به قدیمیترین خانه آمده و در نبرد علیه هیس درگیر میشود. Control با فرمت مترویدوانیا طراحی شده است و برخلاف بازیهای قبلی رمدی که عمدتاً خطی بودند، دارای یک نقشه جهان باز است که میتوان آن را به صورت غیرخطی کاوش کرد. با پیشرفت در مأموریتهای اصلی، بازیکن به مناطقی به نام نقاط کنترل برمیخورد که پس از پاکسازی منطقه از دشمنان، باز میشوند و هم به عنوان نقطه ذخیره و هم برای سفر سریع در ساختمان به نقاط کنترل قبلی استفاده میشوند. با تکمیل مأموریتها، بخشهای بیشتری از ساختمان برای کاوش، همراه با مأموریتهای فرعی و پاداشهای متنوع باز میشود. این پاداشها شامل امتیازهای مهارتی است که برای ارتقای قدرتهای روانجنبشی جسی – مانند پرتاب آوار به سمت دشمنان یا کنترل موقت ذهن دشمنان برای تبدیل آنها به متحدان موقت – استفاده میشود. پاداشهای مأموریت شامل منابعی است که برای بهبود عملکرد اسلحه سرویس – یک سلاح خاص با قابلیت تغییر شکل به فرمهای مختلف (از جمله حالت شاتگون برای نبردهای نزدیک و حالت اسنایپر برای حملات دوربرد) – به کار میرود. بازیکن میتواند قابلیتهای مختلفی را برای بهبود ویژگیهای پایه جسی تجهیز کند. همچنین مأموریتهای فرعی و هشدارهای زماندار اختیاری با پاداشهای اضافی در دسترس هستند. یک سیستم هوش مصنوعی به نام کارگردان رویارویی (Encounter Director)، تعاملات با دشمنان را بر اساس سطح بازیکن و موقعیت او در قدیمیترین خانه کنترل میکند. دشمنان در Control عمدتاً عوامل انسانی FBC هستند که توسط هیس – یک نیروی ماورایی – تسخیر شدهاند. این دشمنان طیفی از افراد عادی مسلح به سلاحهای گرم تا انواع جهشیافته با قدرتهای فوقطبیعی متنوع را شامل میشوند.
ارسال دیدگاه